09 October 2012

Kehidupan Baru..

Bismillah..

Hari ini sudah lebih 6 minggu saya mendirikan rumah tangga. Dan sudah lebih 6 minggu juga saya tidak kemaskini blog ini.

Saya sebenarnya banyak kali terfikir untuk menutup sahaja blog ini. Awal dahulu, saya fikir ia satu medan dakwah. Namun, saya fikir, dakwah secara penulisan bukanlah kepakaran saya yang sebenar. Banyak idea yang hendak dicurah tidak dapat dicurah dalam bentuk penulisan.

Seperti saya kata, sudah lebih 6 minggu saya mendirikan rumah tangga. Alhamdulillah, saya bersyukur kerana punya seorang isteri yang cukup baik. Apapun, ternyata, tanggungjawab seorang suami cukup besar bagi saya. Bukan mudah untuk mengharungi pelbagai dugaan. Dan bukan mudah juga sebenarnya untuk melaksanakan semua tanggungjawab yang dipikul.

Apapun, insyaAllah, saya akan lakukan yang terbaik untuk isteri yang saya cintai. Saya sayangkan dia kerana Allah.

Semoga saya tidak hanyut dengan keseronokan dunia. Di luar sana mas'uliyat begitu banyak menanti. Bila pulang ke Malaysia, terasa begitu lajunya gerak kerja dakwah di sini. Terasa diri ini sangat lembap berbanding kelajuan supersonik dakwah ini. Tidak, saya tidak mahu tertinggal! ;p Pembentangan bajet 2013 kerajaan dan pembangkang, akhlak ahli-ahli politik, juga senario penghinaan Rasulullah s.a.w. semuanya menunjukkan kerja kita jauh dari selesai.

Alhamdulillah, kehidupan kini bagai terus bertukar. Saya kini bukan sahaja sudah ada isteri, malah kini sudah ada usrah yang baru. Usrah yang cukup 'osem' bagi saya! Sedikit sebanyak selalu meningkatkan himmah dan hilangkan duka di hati.

Tarbiyah tidak harus terhenti. Tiada istilah graduasi tarbiyah. Dan isteri dan keluarga saya kini adalah mad'u saya yang baru.

Owh, blog ini kini sudah punya editor tambahan :-)



Rasulullah s.a.w bersabda: “Di antara doa Nabi Daud ’alaihissalam ialah: “Ya Allah, sesungguhnya aku memohon kepadaMu cintaMu dan cinta orang-orang yang mencintaiMu dan aku memohon kepadaMu perbuatan yang dapat menyampaikanku kepada cintaMu. Ya Allah, jadikanlah cintaMu lebih kucintai daripada diriku dan keluargaku serta air dingin.”
Dan bila Rasulullah s.a.w  mengingat Nabi Daud ’alaihissalam beliau menggelarinya sebaik-baik manusia dalam beribadah kepada Allah.” 
(HR Tirmidzi 3412)



p/s - jazakumullah khayr buat semua yang mengucapkan ucapan selamat hari lahir kepada saya :-) 

1 comment:

perempuan berkalung sorban said...

jazakallahu khair abang :) sayang abang kerana Allah jugak..taat pada suami yang taat kepada Allah ^_^